Goed gedaan, sukkel!

Het is 1 januari en vuurwerk vult de hemel, wat een mooie nacht.
Ook voor Dikke Dirk is het een mooie nacht. Hij heeft immers besloten voortaan niet meer te ontbijten met een frikandel speciaal, maar met een frikandel met mayonaise en ui, dat scheelt toch weer een pompie ketchup! Maar Dikke Dirk, bevat ketchup niet juist heel weinig calorieën en mayonaise heel viel? Natuurlijk had Dikke Dirk daar over nagedacht…”maar mayonaise is gewoon heel lekker!” antwoordde Dikke Dirk terwijl hij de autobanden van een Fiat Punto insmeerde met olijfolie en in zijn dikke bek stopte.

Dikke Dirk overleed enkele dagen later in de ballenbak van de mcdonalds aan een dichtgeslibde anus.

Facebook:
De overeenkomst tussen Dode Dikke Dirk en goede voornemens is dat ik van allebei niet zo’n hele grote fan ben…

Aan de ene kant is het best leuk om met de hele mensheid collectief onze slechte gewoontes uit het raam te gooien in de hoop dit vol te houden met een goed pompie  groepsdruk (Of in Dirk’s geval: Ketchup)

Mensen die op 31 december een post op facebook zetten met “jongens, ik ga stoppen met roken” zullen wel twee keer nadenken voordat ze een week later met een half regenwoud aan tabak opgerold in een bonsaiboom over straat lopen. Ik kan mij volledig voorstellen dat je niet betrapt wilt worden op roken door één van je 15 likes (nouja eigenlijk 14 want je had natuurlijk je eigen post geliked). Het stukje collectieve groepsdruk aan de goede voornemens is best oké

Maar lieve lieve mensen, als je iets aan jezelf wilt veranderen…DOE HET!

Nieuwjaarsdag is een willekeurige positie van de aarde ten opzichten van de zon waarvan wij hebben besloten “hier begint ons nieuwe rondje om de zon”. Voor de mensen die het nog niet wisten: Een cirkel heeft geen begin noch een einde, nieuwjaar had net zo goed vorige week kunnen zijn. Sorry…relativeer ik weer eens veel te hard? Misschien moet ik door volgend jaar een goed voornemen van maken, wantja…ik ben te zwak om er nu mee te beginnen.

Hypocriet:
Op 1 januari 2015 ben ik gestopt met roken (omdat ik zo’n 2 sigaretten per dag rook claim ik graag dat ik nooit echt ben begonnen), maar Rick… net zei je nog dat goede voornemens kut zijn? Dat zei ik inderdaad! Ik ben gestopt met roken omdat mijn sigaretten die dag op waren en ik geen zin had om nieuwe te kopen lololololol.

Men moet eerst beginnen om te stoppen:
Het tweede deel van deze blog wil ik besteden aan een voor iedereen bekend fenomeen wat tegelijkertijd én logisch én stom is: Als mensen op Facebook zetten dat ze gestopt zijn met roken/heroïne spuiten/kinderen aanranden regent het (bijna letterlijk) reacties vol met teksten zoals “oh wat ben jij sterk/dapper/geen pedofiel!” terwijl de mensen die nog nooit gerookt hebben/heroïne hebben gespoten/een kindje hebben aangerand worden weggezet als “saaie mensen die nooit eens wat doen in hun leven”. Je zult nooit eens een “oh wat knap van je!” krijgen als je op een feestje vertelt dat je nog nooit een sigaretje hebt aangeraakt, maar als je eerst zo dom bent ergens verslaafd aan te raken en daar vervolgens claimt van af te gaan komen ben je een held (die seks heeft gehad met kinderen of een sigaretje heeft gerookt of…)

Kort samengevat:
Heb geen seks met kinderen, rook gerust eens een sigaretje maar rook er geen 40 per dag want dan stink je uit je mond naar heroïne, dankjewel:)

 

Groet,

De Grote Vriendelijke Rick (De GVR)
———————————————
►Lees meer blogs op: https://nietrickbroers.wordpress.com/
►YouTube: https://www.youtube.com/user/SerpentGameplay
►Twitter: https://twitter.com/NietRickBroers
►Instagram: https://instagram.com/welrickbroers
►Facebook: https://www.facebook.com/NietRickBroers
►Zakelijke Email: WelRickBroers@gmail.com

 

 

 

 

 

14 gedachtes over “Goed gedaan, sukkel!

  1. Heel stiekem ben ik een sentimentele klootzak die een nieuw jaar ziet als een schone lei. En heel stiekem zit in om 23:59 31 december zenuwen te lijden om me een minuutje later af te vragen waar ik me toch zo druk om maakte.

    Like

  2. hoi rickert,
    ik hoop dat je weer meer gaat posten.
    als ik je nog een tip mag geven: geef een paar verhalen uit je (toekomstige) boek vrij op je blog.
    als je in elke video laat weten dat je een boek maakt en er een beetje over verteld word het gehypt.
    dan moet je een keer een video maken dat er een verhaaltje op je blog staat en veel meer lezers

    Like

  3. Hey Rick

    Ga weer meer schrijven
    Dan mag je misschien blijven

    Het was geen vraag maar een bevel
    Ik ben geestelijk 12 en vind (zonder t) je een frikandel

    Schrijf meer ik betaal er namelijk voor
    Scream it out louder if joe really want more?

    Dit gedicht heeft net als usher geen nut
    En is net zoals je YouTube kanaal kut

    Mvg. Thio
    12 jaar, grammaticaal incontinent en schoolniveau vmbo.

    Like

Geef een reactie

