10 Controversiële feiten over 10 Controversiële feiten over RED BULL!

Ik (Rickje) ben een echte mierenneuker, nouja ik ben geen ECHTE mierenneuker.Ik heb nooit seks gehad met een mier. Ik heb het zelfs nooit geprobeerd, denk ik.

Het youtube kanaal “TIEN” maakt geniale video’s, nouja… ze maken Nederlandse voice-overs van het kanaal “AllTimeTop10’s”. Nu verwachten jullie dat ik het kanaal “TIEN” ga afzeiken, dat is NIET zo! TIEN (dus eigenlijk AllTimeTopTens) maken oprecht leuke en interessante video’s alleen zitten ze VOL fouten! (dat krijg je als je “feiten” van het internet pakt zonder ze vervolgens te controleren…

Ik keek vlak voor het schrijven van deze blog DEZE video: https://www.youtube.com/watch?v=PPWNzGs-Xso
Deze zat zó veel met fouten dat ik toch eventjes wat dingen recht moet zetten. Overigens is het wél handig als je EERST de video kijkt en DAN deze blog leest, anders slaat hij (bijna) nergens op!

1 – “Controversieel”
De meeste feiten zijn helemaal geen controversiële feiten, maar gewoon “feiten”. Hier is namelijk de woordenboek betekenis van “controversieel”:

controversieel bijv.naamw.Uitspraak:   [kɔntroverˈʃel] waarover grote meningsverschillen zijn. Voorbeeld:   `een controversiële kwestie`Synoniem:   omstreden © Kernerman Dictionaries.

Feiten zoals “een persoon gerelateerd aan het red bull fortuin heeft een moord gepleegd” is helemaal geen feit “waarover grote meningsverschillen zijn”.

en JA ik weet dat mijn feitjes OOK niet “controversieel” zijn, dat is juist de grap sukkel…

2 – Cocaïne

Er zat een tijdje 0.13 microgram cocaïne in één blikje Red Bull, volgens het filmpje zou je 12.000 blikjes moeten drinken om het effect te voelen, dit is niet waar WANT dit hangt ook af van je lichaamsgewicht… zoals ik al zei: ik ben een mierenneuker.

Dikke mensen hebben meer drugs nodig om het zelfde effect te voelen, arme dikke mensen…

3 – Taurine

“Taurine, een hoofdbestanddeel van Red Bull,komt ook veel voor in kattenvoer. Zonder Taurine kunnen katten hun tanden verliezen, blind worden of zelfs een hartaanval krijgen” – TIEN.

Lees dit eventjes goed door en denk er eventjes aandachtig over na… er klopt namelijk iets niet! Het filmpje zegt dat katten ZONDER taurine allemaal slechte dingen overkomt, maar taurine zit JUIST in Red Bull (en in een heleboel andere dingen).

Je zou het woord “Taurine” letterlijk kunnen vervangen met “suiker” of “water”. Zonder suiker/water gaan katten OOK heel snel dood en dat zit OOK in Red Bull. Als je snel over het “feit’ heen gaat lijkt het heel schokkend maar eigenlijk slaat het dus he-le-maal nergens op.

Het “feit” zegt dat er een stofje in Red Bull zit wat gezond is voor katten? Verder willen ze je natuurlijk wijsmaken dat taurine slecht is voor ons WANT het zit in kattenvoer. Er zitten een heleboel dingen in kattenvoer die ook in ons eten zitten, wij mensen en katten zijn dan ook allebei zoogdieren (heel toevallig) en die lijken vaak redelijk op elkaar als je kijkt naar lichaamsfuncties.

4 – Woedeaanval 

Een Koreaanse student werd Canada uitgezet nadat hij een “Red Bull woedenaaval” kreeg na het drinken van 7 blikjes.

Sinds wanneer is “Red Bull woedeaanvaal” een ding… een beetje net als de “suikerspin chocolade dans” denk ik. Hoezo Rick? nou… OMDAT IK ER TOT NET NOG NOOIT VAN HEB GEHOORD!

Verder, hoe weet men dat de woedeaanval te verwijten is aan de blikjes Red Bull? Er zijn dagelijks een hoop mensen die een woedeaanval krijgen zonder Red Bull te drinken en er zijn zat mensen die 7 blikjes Red Bull drinken ZONDER een woedeaanval te krijgen. Lekker makkelijk om de schuld bij Red Bull te leggen in plaats van dat jochie dat zich niet normaal kan gedragen…

5 – Cafeïne overdosis 1.0

“Je moet 120 blikjes Red Bull drinken om te sterven aan een overdosis cafeïne.”

Hey mensen van TIEN! Ik “moet” helemaal NIKS! eigenlijk is dit  “feitje” ook een soort doodswens?

Voor de oplettende mensen: ook hier geldt dat het aantal blikjes afhangt van je lichaamsgewicht! (net als bij de dosis nodig om het effect van de cocaïne te voelen).

6 – Cafeïne overdosis 2.0

Nog véél erger dan dat “TIEN” mij graag dood zou willen hebben… de verwaarlozen de scheikunde!

Ze geven véél te weinig informatie! Na 120 blikjes dood? Dus als ik 10 blikjes per jaar drink zou ik op mijn twaalfde dood zijn? Als je zegt “je gaat dood na 120 blikjes” is het pittig handig om te vermelden in wat voor een tijd ik 120 blikjes moet drinken, uren? dagen?

Ook heeft Cafeïne  een halfwaardetijd van 5.7 uur, dit wil zeggen dat na 5.7 uur 50% van alle caffeine in je bloed is verdwenen. Na 11.2 uur is nog maar 25% over (50% weg en daarna 50% van overgebleven 50%). Deze halfwaardetijd maakt het HEEL moeilijk om veel cafeïne in je bloed te hebben, je lichaam ruimt het sneller op dan dat je het kan verzamelen! Ik ga er overigens van uit dat ze totaal geen rekening hebben gehouden met de halfwaardetijd voor de “120” berekening en aangezien ze niet zeggen in welke tijd je 120 blikjes moet drinken kan ik het ook moeilijk gaan narekenen.

7 – LD-50

Ik wilde iets meer weten over de “LD-50” van cafeïne voor deze blog. Een LD-50 is een eenheid die gebruikt wordt in de biologie en scheikunde om de giftigheid van een stof aan te duiden. De LD-50 (Lethal Dose 50%) is de hoeveelheid stof per kilogram lichaamsgewicht dat een bepaald dier in moet nemen voordat 50% overleden. Deze LD-50 kan niet gewoon berekend worden met een computer, deze worden (vaak) getest op ratten. HEEL VEEL RATTEN!

In het geval van cafeïne pompen ze dus een grote groep ratten vol met cafeïne totdat 50% van de ratten dood is, DIE hoeveelheid is dan dé “LD-50”, dierenactivisten…. doe met deze informatie wat jullie willen!

Wat is de overeenkomst met de TIEN video? TIEN (of het kanaal waarvan ze het script pakken) rekent met een LD-50 om de “na x aantal blikjes ga je dood” statements te maken.

DUS de statements die TIEN gelden alleen als jij geen 70 kg wegend persoontje bent maar een gigantische rat van 70 kg, overigens heb je dan nog een 50% kans van overleven, yay!

8 – Dood na één blikje Red Bull

Er ging een meneer dood na één blikje Red Bull en zijn familie wil Red Bull aanklagen. Ze hebben bewezen dat er giftige stoffen in Red Bull zitten en de zaak loopt nog.

Los van het feit of Red Bull wél of geen giftige stoffen bevat. STEL Red Bull bevat giftige stoffen, hoe weet je dan zeker dat de meneer daardoor is overleden? Ik drink af en toe Red Bull en leef nog (soort van).

Verder moet ik als scheikunde student eventjes aankaarten dat ALLES giftig is! (denk aan de LD-50) Sommige stoffen hebben een onmogelijk hoge LD-50 (je zal overgeven voor je het binnen hebt) MAAR het is alsnog giftig.

Je kan zelfs doodgaan door iets van 6 liter water te drinken in een korte tijd (binnen een uurtje of 4, minder mag ook) omdat je maag onmogelijk zó veel water aan kan, oh en waarschijnlijk fuck je alle concentraties zouten, suikers en al die troep in je bloed.

“het is bewezen dat er giftige stoffen in Red Bull zitten”

In Water zitten ook giftige stoffen (met giftig bedoel ik een erg lage LD-50, een klein beetje maakt je al dood). Als je 100 liter water onderzoekt zal er vast wel één molecuul rattengif (strychine) in, DUS zitten er giftige stoffen in water!

In de scheikunde gaat ALLES om hoeveelheden en concentraties. Hoe veel neem je van iets? En hoeveel van iets zit er in wat je neemt?

9 – Red Bull is duur

Dit heeft he-le-maal niets met de video te maken, maar ik heb ondertussen moeite met meer gezeik verzinnen en ik MOET 10 “controversiële feiten” hebben!

Nouja… Red Bull is duur, dat is stom want ik vind het lekker EN ik vind het lekker om veel geld te hebben… kutleven.

10 – Red Bull sponsort mij niet

Net als letterlijk ieder ander merk op deze planeet is Red Bull geen sponsor van mijn Blog of Youtube (of twitter, instagram whatever). Aangezien Red Bull lekker én duur is zou ik graag bij deze mijn ziel aan “Red Bull tm” willen aanbieden in ruil voor wat gratis blikjes!

Deze deal geldt eigenlijk voor ieder bedrijf, ooit.

Ik heb een sponsor nodig, ik ben zielig…

EINDE

In deze blog heb je zonder het ECHT door te hebben een heleboel dingen geleerd over scheikunde en logisch nadenken, graag gedaan! Verspreid eventjes wereldwijd het verhaal dat ik een sponsor nodig heb ik gelukkig verder te kunnen leven! (oké dat is overdreven maar ik kan serieus een sponsor gebruiken, maar zonder ga ik niet dood hoor hihihihi)

XXX Rickje

Feiten

15 gedachtes over “10 Controversiële feiten over 10 Controversiële feiten over RED BULL!

  1. leuk feitje over die nederlandse voice overs van TIEN ze hebben ook een kanaal genaamt strikt gehein en die doet niederlandse voice-overs van het kanaal altimeconsipracy’s.

    Like

  2. Rick ik heb wel eens gehoort dat je dood gaat van te veel water want het spoelt het zout uit je bloed maar het is beter voor je spijsvertering als je veel drinkt (niet teveel natuurlijk)

    Like

  3. Beste Rick,

    ook “Je moet 120 blikjes Red Bull drinken om te sterven aan een overdosis cafeïne.”
    waarschijnlijk ga je eerder dood aangezien er weinig cafeïne in zit en veel meer taurine.

    Vodka heeft tot 70 procent alcohol, dus 30 procent water.
    je moet 6 liter water drinken, dus moet je 20 liter vodka drinken voordat je doodgaat aan een water overdosis. dat betekent niet dat je geen overdosis krijgt van andere stoffen.

    Liked by 1 persoon

      1. Oke.. hoeveel.is 70% van 1 kilo? Volgens mij is dat 700 gram. Dus er zit inderdaad 700 ml alcohol in 1 litee vodka van 70%. War dacht jij dan dat ze die 70% vandaan haalden.

        Like

      2. 70% van 1kg is idd 700g, maar 700g=700ml geldt alleen voor water. Jij het het over alcohol, dus klopt het niet wat je zegt. (aangezien de massa van water en alcohol niet gelijk zijn)
        Wat Hugo bedoelt is dat als er 70% alcohol in vodka zit, het nog niet meteen betekent dat er dan 30% water inzit (aangezien er meer ingrediënten in vodka zitten dan alleen water en alcohol. De conclusie ‘30% van vodka is water, WANT 70% van vodka is alcohol’ klopt dus niet.

        Like

  4. Rick, ken je het twitter account Spam404 ? Daar kun je namelijk kanalen/video’s melden die niet aan YouTubes Terms and Conditions voldoen, valt TIEN daar ook onder? Jij bent hier immers de YouTube expert.

    Like

Geef een reactie

