5 IRRITATIES (DEEL: II)

Nieuwe blog, nieuwe irritaties, yay!

Chips Gezeik

Mensen die het grappig vinden te zeiken dat “een zak chips grotendeels lucht is”.

Hey lul, leuk dat je je zó bedrogen voelt door Doritos maar op de zaak staat letterlijk aangegeven hoe veel gram chips er in de zak zit. Een beetje alsof je een doosje koopt met 10 eieren en gaat zeiken dat er geen 20 eieren in zitten, huh?

Verder zorgt de lucht in de zak er voor dat de chipjes minder breken (in vergelijking met een volle zak) en er zit technisch gezien geen lucht in maar pure stikstof. Stikstof is “inert” d.w.z. dat het amper chemische reactiviteit heeft. Zuurstof in de lucht is niet inert waardoor je chipjes al snel bol worden als je de zak een dag open laat!

graag gedaan voor dit gratis feitje!

Gratis genieten, gratis zeiken

Sommige mensen worden BOOS op mij als ik een filmpje wat later online zet. Ik maak de filmpjes volledig gratis, heb je dan wel het recht om te zeuren? Ik kan begrijpen dat je heel erg uit kijkt naar een nieuwe video (ondanks dat ik er 2800 heb en je de meerderheid niet hebt gezien).

Ik heb zelfs mensen die boos worden als ik “Slender” speel want “ik wil liever een minecraft video”, HUH?! Ik maak helemaal gratis voor jouw vermaak filmpjes die je MAG kijken (je kan er ook gewoon eentje overslaan hoor) en dan kom je met kritiek?

Ik sta heel erg open voor goeie kritiek, kritiek waarmee ik leukere video’s kan maken. Maar met kritiek als “nee, speel een ander spel” kan ik ZEER weinig. Een beetje alsof ik aan het kanoën ben met mijn handen en je zegt “hey Rick, hier heb je een vork”. Verrassend genoeg is kanoën met een vork, best lastig.Dit heeft geloof ik te maken met het feit dat een vork vol met motherfucking gaten zit.

Het is toch ook niet alsof ik tegen Humberto Tan ga zeiken dat ik graag meer items wil over pokémon in RTL late night? Als ik meer pokémon wil… dan ga ik wel pokémon kijken in plaats van RTL late night, FUCK YOU HUMBERTO!

Als je nou 10 euro per maand zou betalen om mijn video’s te mogen zien DAN snap ik het als je ontevreden bent als er een video wat later online komt, je betaalt voor een service en die service wordt niet op tijd geleverd (een beetje zoals alle pakketjes bij PostNL, OOIT).

Verkeerslichten in Amsterdam

Verkeerslichten in Amsterdam zijn als veganistische hamburgers. Ze zijn echt overal, maar bijna niemand die er aandacht aan geeft. Oké misschien een paar mensen, maar dat zijn een stelletje losers. Duidelijk?

zoals een oud Hollands spreekwoord zegt “als één schaap door rood loopt, volgen er meer” of was het toch net ietsje anders? Het is in ieder geval geinig om te zien hoe tientallen voetgangers tegelijk door rood lopen terwijl de auto’s groen hebben. Je ziet de bestuurders gewoon denken aan het moeilijke dillema “Ga ik hier 10 minuten wachten, of ga ik gewoon rijden en breek wat scheenbenen?” Meestal wachten ze 10 minuten. Traantjes biggelen over de wangen van de bestuurder. Mensenlevens blijven gespaard.

Afval op de grond gooien (terwijl je naast de prullenbak staat)

desktop-1411660269(zie foto), ondertussen huil ik zachtjes.

Ik gooi sowieso bijna nooit dingen op straat en ALS ik dan in deze hartbrekende situatie terecht kom is het omdat mijn zielige kinderhandjes pijn beginnen te doen van dat halfvolle blikje redbull dat ondertussen 30 graden is geworden en dus niet te zuipen is. Maar er zijn dus ook gewoon mensen die naast een prullenbak staan (en er wellicht in wonen) en dan besluiten het ALSNOG op de grond te gooien… is het nou zó veel moeite om NORMAAL te doen? 🙂

Racisme

Ik irriteer mij echt kapot aan mensen die het woord “racisme” verkeerd gebruiken. Ik had het gister in mijn “Bad Religion” blog over of Afrikanen in de hemel ook geen kleren dragen (ze dragen in Afrika nou eenmaal vaak geen kleren). In de reacties leerde ik van iemand genaamd “anonieme” dat ik een racist ben.

Ik kan mij niet herinneren dat “Afrikaan” een ras is. Ik heb ook ooit gehoord dat ik een “racist” was omdat ik een GRAPJE maakte over de ramadan (Ali wil een boterham, jammer dan ramadan).

RACISME gaat over RASSEN. Moslim, Afrikaan en Ajax supporter zijn geen ras, last time I checked.

Tuurlijk, de dingen die ik zeg kunnen discriminerend zijn (ik behandel een complete groep als één), maar ze zijn niet racistisch. Er is een groot verschil tussen discriminatie en racisme.

Dus de volgende keer als iemand je een racist noemt, reageer met “sinds wanneer is … een ras?”, want dat is grappig… ofzo.

Mensen die niet kunnen tellen

dit is namelijk irritatie #6, een prettige dag verder.

XX Ricky

14 gedachtes over “5 IRRITATIES (DEEL: II)

      1. Volgens de Oxford English Dictionary is racisme gebaseerd op ”mening of de ideologie dat leden van een ras bepaalde eigenschappen of kwaliteiten bezitten die specifiek zijn voor dat ras, in het bijzonder om het als beter of slechter van een ander ras te onderscheiden”. En de
        Van Dale vertelt ons dat een ras: ”groep van individuen, van een andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten”.

        In de algemene term wordt ras dus bepaald door uiterlijke kenmerken, eigenschappen en erfelijke overeenkomsten, en niet door afkomst. Maar wat jij hier vertelt is de Nederlandse strafrechtelijke betekenis van het woord, en er is nog veel debat over of de wet onderscheid moet maken tussen discriminatie op grond van ras en op grond van afkomst of etnische afstamming. En in dit blog wordt gesproken over de algemene betekenis van het woord en niet de strafrechtelijke, en is je statement dus incorrect.

        http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/racism
        http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=ras&lang=nn#.VeLEXvntmko
        http://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/geldigheidsdatum_04-08-2015#VertalingNL

        Like

      1. Verder ben ik niet van het generaliseren, maar ik heb ook geen zin om aan iedere statement 100 woorden vuil te maken aan linkse troep “ja dit geldt niet voor iedereen bla bla bla” dat kan ieder mens toch zelf wel eventjes invullen? Common sense, heet dat.

        Like

    1. in principe is “alle Afrikanen het land uit” niet racistisch, “alle negers het land uit” is racistisch, Afrikanen kunnen ook gewoon blanke mensen zijn, die in Afrika zijn geboren en daar opgroeien, dusja…

      Like

      1. Discrimineren op basis van nationaliteit is ook racisme:

        “Ras” houdt ook in huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming. Ook begrippen als “buitenlanders”, “vreemdelingen” en “asielzoekers” kunnen onder het begrip vallen. Zo is het verboden bij een winkel aan te geven dat maar twee asielzoekers tegelijk naar binnen kunnen. Daarmee discrimineert men op grond van ras.

        http://www.art1.nl/artikel/1457-Strafrechtartikelen

        Like

Geef een reactie

