Positiviteit is een ZIEKTE!

Een positieve houding naar het leven is een ziekte.

Het is een fijne ziekte, zoals het hebben van 3 longen of een penis met een grappige kronkel (zijn de dames dol op).

Ik zei letterlijk 2 zinnen geleden dat een positieve houding een ziekte is. Ik loog. Een ziekte loop je op, het ligt grotendeels niet aan jezelf (behalve als je besluit duizenden mensen onveilig in de kont te nemen, dan wel). Een positiviteit houding krijg je niet door iedere dag 2 pakjes Marlboro light weg te paffen, of door massa’s onveilige seks te hebben…

Er zijn mensen die uitspraken doen als:

“Ik wou dat ik zo positief kon zijn als jij”

Alsof het een soort aangeboren trucje is dat sommige mensen wél en sommigen niet kunnen.

Ik presenteer met trots een aantal van mijn “levensadviezen” waardoor je sowieso blijer door je leventje gaat!

Laat het los, laat het gaan

Als je met een probleem zit waar jij niks aan kan doen, laat het gaan! Dit klinkt heel erg lame maar het zou je verbazen hoe goed dit advies voor je kan werken! Als ik een belangrijk tentamen heb gemaakt en ik weet niet of ik een voldoende hebt, wat heeft het voor zin er de hele dag over te stressen? Het zal de resultaten NIET veranderen als je er de hele dag aan denkt. Ik probeer mij momenteel zo veel mogelijk bezig te houden met dingen waar ik WEL verandering in kan brengen in plaats van mij focussen op dingen waar ik 0.0 invloed op kan uitoefenen.

Je kan dagen lang verdrietig zijn over iets dat is gebeurd (je hond is overleden), maar je kan je ook beseffen dat je met een week lang in bed huilen je “Snuffel” niet terug krijgt. Denk terug aan de leuke tijden samen en ga verder gaan met je leven.

Maak van jezelf geen slachtoffer

Het lijkt wel alsof sommige mensen excuses zoeken OM zich kut te voelen. Dan komen ze met van die hippe verhalen als “ik ben vroeger gepest” . DUS?! wat heeft het feit dat je vroeger bent gepest OOIT te maken met hoe jij je nu voelt? Iedereen is vroeger gepest, maar dat hoeft de jij van NU niet te vormen.

Toen ik mijn vader verloor heb ik besloten dat niet “iets van mij” te maken. Het is super kut en ik zal er zeker door verandert zijn (ook op een positieve manier) maar het is niet mijn trademark. Als ik mij voor stel is het niet bepaald een van de eerste dingen die ik tegen je meldt, als je dat wél doet zet je jezelf meteen in zo’n “kijk mij zielig zijn” hoek.

Relativeer, ALLES

Dit werkt voor mij heel goed! Is er iets aan de hand? ach, er zijn zat mensen die het erger hebben, wie ben IK om mij kut te voelen rondom (X) terwijl kinderen in Afrika lachend in het rond rennen?

Ik heb wel eens dat ik een Youtube filmpje maak waar ik heel trots ben op, vervolgens kijken er 5000 mensen naar. Ik denk dan eventjes “5000? waarom niet 20.000 er zijn zat anderen die dat wél hebben en dit filmpje is echt goed!”, maar dan besef ik dat er zat mensen zijn met video’s waar ZIJ trots op zijn die 15 keer bekeken worden en besef ik hoe blij ik moet zijn überhaupt die 5000 kijkers te hebben.

Zie overal het goede van in!

“Het glas is half vol!” Of zoals ik graag zeg!

“Er zit altijd gratis kaas in de muizenval”..

In bijna ALLE slechte dingen zit wel een beetje goed, vind het!

Ik ging laatst naar een concert (Dropkick Murphys, voor de geïnteresseerden) in Eindhoven en miste daar de laatste trein naar huis! In plaats van een “fuck my life, de avond is verpest” dacht ik meteen:

“Ach, ik ga vast niet dood, de avond overleven wordt een avontuur!”

En het werd… een avontuur!

Ik heb ooit staan kotsen (te veel gedronken…) en het eerste wat ik dacht was, nou, die Mcdonalds hamburger telt in ieder geval niet mee voor mijn calorie inname!

Een maaggriepje wordt een dagje vrij van werk.
Een fout wordt een leermomentje.
Regen wordt een gratis lage kwaliteit douche.
Honger wordt een geïmproviseerd dieet.

Volg je hart

Geen idee hoe je een orgaan dat gemaakt is om bloed door je lichaam te pompen kan “Volgen”. Dus als je net als ik je hart NIET volgt kan je mij altijd nog volgen op twitter, instagram en wordpress (geen idee of dat laatste mogelijk is).

Einde

Alles heeft een einde en een worst die heeft er twee, je leven heeft ook een einde, maar zit daar nu maar niet mee!

XX Ricky

succes rick

13 gedachtes over “Positiviteit is een ZIEKTE!

  1. Zoiets had ik laatst dus ook. Ik had een voetbaltoernooi van school en toen was mijn band lek.
    Ik moest ong. 9 km terug lopen. 😦
    Toen ik onderweg was dacht ik van: Gelukkig regent het niet en is het mooi weer.
    Ben best trots op mezelf en eerlijk gezegd heb ik er stiekem ook nog wel een beetje van genoten. Even rustig nadenken 😉

    Like

  2. ”Je kan dagen lang verdrietig zijn over iets dat is gebeurd (je hond is overleden), maar je kan je ook beseffen dat je met een week lang in bed huilen je “Snuffel” niet terug krijgt. Denk terug aan de leuke tijden samen en ga verder gaan met je leven.”

    Rick, echt leuk dat precies jij dit nu schrijft, en dat is niet sarcastisch. Vorig jaar is mijn puppy overreden en omdat ik juist wat vrolijker wilde zijn heb ik heel veel van jouw video’s gekeken. Dit heeft me echt heel erg geholpen en ervoor gezorgd dat ik inderdaad niet ‘een week in bed heb liggen huilen’. Nog bedankt 🙂

    Like

  3. Goed gezegd Rick! Zie het positief in, zo slecht is het nog niet.

    Wat relativeren betreft: van alle miljarden aardbewoners ben je iemand die in Nederland woont, gezond is en genoeg geld heeft. Daarnaast studeer je scheikunde en ben je een heteroseksuele blanke man. Samen betekent dit dat je wat kansen betreft tot de top van de wereld behoort. Hoe positief is dat?

    Like

  4. Wat voor mij altijd werkt om positief te blijven is één negatief iets staat gelijk aan twee positieve dingen.

    Bijvoorbeeld, ik vind het niet leuk dat ik bepaalde vakken voor mijn studie moet volgen maar ik kán naar school en ik heb een duidelijk toekomstbeeld waar ik naar toe kan werken

    Like

  5. Wauw
    Bedankt Voor de wijze woorden
    Die doen mij erg goed om met bepaalde zaken om te gaan En dit artikel brengt positiviteit aan mij. Dit is volgens mij geen correct Nederlandse zin Maar je snapt wat ik bedoel En Ik ben te moe om na te denken hahah

    Like

Geef een reactie

