5 Irritaties (Deel: I)

WOW! een nieuw hip ideetje!

Aangezien ik mij aan zo’s beetje alles kan irriteren en niet over iedere irritatie een gehele blog vol kan zeiken…PROP IK GEWOON MEERDERE IRRITATIES IN ÉÉN BLOG!

In de “5 irritaties” blogserie werk ik per blogpost kort 5 irritaties uit. Deze kunnen echt van alles zijn… ALLES!

Here goes nothing…

1. Overnieuw

Zelf ben ik heus geen grammaticaal wonderkind. Dat had je als je een beetje aandacht geeft aan mijn blogs… Ik ben dan ook niet zo’n gast die op iedereens twitter kleine taalfoutjes gaat verbeteren. Ik kan mij echter wel HE-LE-MAAL kapot ergeren aan mensen die bepaalde stukjes basic Nederlands verbaal door het slijk halen. Denk aan de grote hoeveelheid mensen die overnieuw zeggen (contaminatie van over en opnieuw),uitprinten (het is printen OF uitdraaien) en natuurlijk klassiekers zoals “ik ben slimmer als jou”. Dan komen mensen altijd met van die troep als “ja maar heel veel mensen zeggen het DUS is het goed!” hiervoor zou ik mensen graag doorverwijzen naar mijn blog over de achtbaan. Het boeit mij niet dat het sinds 2013 wél mag en bla bla bla, je kan ook gewoon de moeite de om te accepteren dat je een klein klein taalfoutje maakt en het daarna niet meer doen. Mijn oude video’s zitten vol met dit soort taalfouten en ik betrap mezelf af en toe nog wel op een “uitprinten”, de mens is nou eenmaal niet perfect (zelfs ik niet).

2. Stiltecoupé 

Het lijkt wel een soort regel van het universum dat in iedere stiltecoupé een groepje mensen KEIHARD aan het praten is. Voor mijn gevoel praten ze nog veel harder dan mensen in een normale coupé (maar dit kan liggen aan de relatieve hardheid in vergelijking met de eerdere stilte). Op het moment dat ik in deze situatie kom heb ik een heerlijk truucje:

Ik: sorry, zou ik even wat mogen vragen?

Lawaaimaker: ja, geen probleem

Ik: kan je toevallig een beetje goed lezen?

Lawaaimaker: uhm… ja?

Ik: wat staat er dan hier op het raam?

Lawaaimaker: Stiltecoupé!

Ik: oké, dankjewel! 🙂

3. Baby’s in het vliegtuig

(zie: 2. Stiltecoupé)

Het verschil is dat je bij huilende baby’s niet kan vragen of ze willen lezen wat er op het raam staat want:

1. Ze kunnen niet lezen (sukkels, ha-ha)
2. Ze kunnen niet praten.
3. Ze zijn te druk bezig met huilen om een normaal gesprek te voeren.
4. Een vliegtuig is GEEN trein, er staat geen tekst op de raampjes.
5. Vliegtuigen hebben helemaal geen stiltecoupé.

De enige oplossing is om de baby’s vroegtijdig in te laten slapen, voor het te laat is en ik gedwongen ben ze te wurgen :’).

4. Mensen die zinnen beginnen met “zeg maar”

Ik: hoe was het op vakantie?

Persoon: zeg maar heel erg warm, ook heel… bla bla bla

Zeg maar lekker niks, voor de rest van je leven.

Het voegt NIKS toe aan je zin, je krijgt er NUL extra informatie door! Een beetje alsof een gesprek een werkstuk is voor school en je wanhopig probeert de 2000 woorden aan te tikken, nee.

5. Mensen die denken dat alles uit de natuur goed is voor je is…

Gojibessen, mineraalwater, bananen! Het lijkt wel een soort vuistregel dat alles dat uit de natuur komt 100% garantie is voor een gezond lichaam. Sommige hardcore stoners beweren dan ook dat wiet goed voor je is WANT het is een plantje, uit de natuur. Ik studeer nu een jaartje scheikunde en ik kan je vertellen dat er om je heen verrassend veel planten zijn die VOL met gifstoffen vinden. Flikker wat bladeren van Vingerhoedskruid (google maar, staat in super veel tuinen) in je 100% natural gojibessen smoothie en je kan het de volgende dag niet navertellen.

Verder helpt het 24/7 drinken van smoothies TOTAAL niet met afvallen,de meeste soorten fruit zitten helemaal vol met suikers. maarja het is 100% natuurlijk dus je hebt waarschijnlijk nooit verder op de verpakking gekeken.

Verder, hoezo 100% natuurlijk? Hoe is het in het pak terecht gekomen? gaat dat niet eerst in een gigantisch koperen vat? is het dan misschien 99% natuurlijk? is een koperen vat natuurlijk? koper komt uit de natuur! Eigenlijk komt alles uit de natuur. Hoezo is een big mac niet 100% natuurlijk, ze hebben ‘m niet van een andere planeet hoor!

XX Rickerdt

uber facepalm

18 gedachtes over “5 Irritaties (Deel: I)

  1. Er zijn 2 dingen waar ik ke aan erger in deze blog:
    1. In het begin (de eerste regel zelfs!) zeg je dat je je aan een aantal dingen ‘irriteert’. Dit zou ergeren moeten zijn.
    (Je zou jezelf wel kunnen irriteren, maar dat betekent dat je irritant doet tegen jezelf. Als je je ergert aan iets betekent het dat iets/iemand anders jou irriteert.)

    2. Aan het einde zeg je dat een big mac óók 100% natuurlijk is. (waar ik het mee eens ben) Maar daarna zeg je: “ze hebben ‘m niet van een andere planeet hoor!”. Het probleem is alleen dat, stel dat ze “‘m” van een andere planeet hebben, de big mac nog steeds 100% natuurlijk zou zijn. Het hele heelal is immers door de natuur gemaakt.

    Voor de rest zitten er natuurlijk nog wat foutjes in, maar zoals je al zei; de mens is nou eenmaal niet perfect, (zelfs jij niet) dus dat vind ik niet zo’n probleem.

    Ik hoop dat je me niet súper kut vindt door deze reactie, maar het is momenteel 1:22 ’s nachts en ik kan niet slapen, dus heb toch niks beters te doen.

    Gr. Ikke

    Like

  2. Ik heb altijd gezecht dat alles uit de natuur komt. Natuur is het enige wat we hebben. Het komt niet uit de lucht vallen ofzo. En als het dat deed, was dat dan niet OOK natuurlijk? HA!

    Like

  3. De bolgs van Rick blijven zeg maar iedere keer leuk ook al lees ik ze steeds overnieuw (uitgeprint) in de lawaaierige stiltecoupes met huilende vliegende baby’s. Ik ken geen beter blogger als jou!

    Like

  4. Het stuk over het ” zeg maar” toevoegen aan een zin was geweldig. Vooral door het voorbeeld over een schoolwerkstuk waar je zeg maar toevoegt om nog net het minimale aan woorden te behalen.

    Liked by 1 persoon

    1. Ik vind persoonlijk maar zal wel aan mij liggen, dat “zeg maar” wel een soort toevoeging heeft, het geeft als toevoeging dat het het niet helemaal is maar wel op lijkt, oke ik snap mezelf niet meer DOEI

      Like

    1. Bij ons werd op school geleerd dat uitprinten een contaminatie is. Dus als jij beweert dat dit onjuist is, ligt de schuld dus waarschijnlijk bij scholen.

      Like

Geef een reactie

